Tuning skuterów jest umownie podzielony na trzy klasy osiągów:
SPORT- moc od 8 do około 11 koni mechanicznych, pojemność 70ccm. W tej klasie tuningu najczęściej wymienia się: cylinder(na sportowy zamiennik o pojemności 70 centymetrów sześciennych), wał (na sportowy odpowiednik odporniejszy na wysokie prędkości obrotowe silnika i zwiększający kompresję skrzyni korbowej, gaźnik (najczęściej 21 mm), wariator oraz tłumik. Klasa sport cechuje się większą mocą i prędkością maksymalną niż seryjny skuter i jest najczęściej wybieraną klasą tuningową w Polsce.
RACING- moc od 12 do około 18 koni mechanicznych, pojemność 70ccm. W tej klasie tuning jest podobny do klasy sport ale różni się przede wszystkim innym cylindrem (najczęściej chłodzone cieczą) który ma większą moc nominalną niż cylindry klasy sport oraz tłumikiem który nie posiada homologacji i pozwala na lepszą i wydajniejszą pracę cylindra. W tej klasie moc na poziomie 16 koni mechanicznych pozwala na rozwijanie bardzo dużych prędkości i wyśmienitych przyśpieszeń. Klasę tę przeważnie wybierają ludzie którzy mają zamiar profesjonalnie ścigać się na skuterach, ale wybierają ją też zwykli użytkownicy którzy chcą mieć naprawdę mocną maszynę.
HIGH END (EVO)- moc od 18 do około 30 koni mechanicznych, pojemność 70ccm. Najmocniejsza klasa tuningowa cechuje się ogromną mocą, ogromnymi przyspieszeniami, niewyobrażalnie wielką prędkością maksymalną (około 160 km/h)oraz wielką awaryjnością spowodowaną wielkim obciążeniem silników. Klasę tę wybierają przeważnie zawodnicy ścigający się na 1/8 mili oraz zwykli użytkownicy którzy potrzebują bardzo wielkiej mocy. W klasie EVO stosuje się bardzo mocne i zaawansowane technicznie cylindry które są dziełami sztuki inżynierii precyzyjnej. Niestety wielka moc na poziomie około 25 koni mechanicznych okupiona jest bardzo wielką awaryjnością (wymiana cylindra i tłoka po 200 roboczogodzinach). Przy tej klasie w silniku seryjny zostaje tylko blok, reszta to tuningowe części najwyższej jakości.
Pomiędzy głównymi klasami istnieje dużo klas pośrednich np. midracer czy Big Bore. klasy te cechują się wielką różnorodnością części tuningowych użytych w projekcie, jak na przykład cylinder klasy sport i wydech klasy racing.